Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

torsdag 7 augusti 2014


Kasslergratäng med persilja och cheddarost

Värmen bara fortsätter och fortsätter och jag är då inte ett dugg ledsen för det. Dock är det ett problem att det är så jobbigt att laga mat och man är inte heller vidare sugen på mat. Men äta bör man annars dör man! I sommarvärmen är det gott med något salt och då passar den här gratängen bra. Lättlagad, salt och god. Passar bra med pasta eller ris till.

500 g kassler
2 dl grädde
1 + 1 dl riven cheddarost (eller annan smakrik ost)
1 dl hackad persilja
1 krm vitpeppar

1. Sätt ugnen på 225 grader.

2. Strimla kasslern och lägg över i en ugnsform

3. Blanda ihop grädde, 1 dl riven ost, persilja och vitpeppar. Häll över kasslern och strö över resterande riven ost.

4. Gratinera i ugnen i 15 minuter.



Inga kommentarer: