Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

måndag 23 februari 2015


Pasta & tacosallad

Jag såg ett recept som en amerikansk vän lagt ut på facebook. Det verkade gott så - Here i go! tänkte jag. Jag fick problem direkt eftersom det ska vara med en salladsdressing jag aldrig sett här i Sverige. Men det hindrade inte mig, jag fick helt enkelt improvisera och tog salsa istället (jag använde pineapple, men tror att tropical går precis lika bra så jag skriver dit båda bland ingredienserna). Man kan ha tacosås, creme fraice eller mangoraja till. 

Halva familjen värmde pastasalladen i micron och sa att det funkade fin-fint, den andra halvan åt den kall. En sån praktisk rätt!

500 g köttfärs
1 fpk taco kryddmix
250 g pasta
1 fpk cocktailtomater
1 paprika, valfri färg
1 rödlök
1 burk oliver
1 liten burk majs
2 burkar Santa Maria salsa - tropical eller pineapple
5 dl riven smakrik ost

1. Koka pastan, häll av vattnet och skölj den i kallvatten. Häll över i en stor skål.

2. Stek köttfärsen med tacomixen enligt instruktioner på förpackningen. Ställ åt sidan.

3. Skär tomaterna i hälften. Ta bort kärnor och hacka paprika. Skala och hacka löken. Rör ner allt  i pastaskålen tillsammans med köttfärs, oliver, majs och ost - blanda ordentligt

4. Häll över salsan och blanda om. Täck med folie och låt stå i kylen i minst en timme.






Inga kommentarer: