Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

måndag 10 februari 2020

Kanelkyckling med rosmarin

Det här är en väldigt god kycklingrätt med lite annorlunda smak. Jag tycker det är kul att variera smakerna på maten vi äter. Jag fick tipset på rätten från en arbetskompis. Hon hade inget recept så jag höftade. Jättegott med ugnsstekta rotsaker till. Jag har tyvärr ingen bild, glufsade i mig allt innan jag kom att tänka på att ta en bild :)

800 g kycklingfilé
En kruka färsk rosmarin
Grädde
Kanel
Salt och peppar

1. Mortla rosmarin och gnid i kycklingen. Salta och peppra.

2. Bryn kycklingen i smör/olivolja i en stekpanna med höga kanter. Pudra sen över kanel.

3. Häll på grädde och låt puttra tills kycklingen är genomstekt.

4. Smaka av med mer kanel, salt och peppar på slutet om det behövs. 

Inga kommentarer: