Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

fredag 26 juli 2013


Pastasallad med grillad kyckling

När sommaren är stekande varm och man har grillat så ofta att man ledsnat (för stunden!) och man inte orkar laga mat eller är ens sugen på mat, vad gör man då? För äta bör man annars dör man! Ja sallad är ju himla praktiskt, och gott och fräscht dessutom. Efter havsbadet idag smakade det bra med en sallad och lite rosévin vill jag lova!

Här kommer tips på en enkel sallad. Jag serverade tzatziki och mangoraja till (se separat recept)

2 pkt färsk tortellini med valfri fyllning (jag använde ricotta och basilika)
1 grillad kyckling, i bitar
1 liten burk majs
1 fpk cocktailtomater
1 fpk fetaost i olja
Paprika, blandade färger, strimlad
Salladsärtor
Gurka, skivade i halvmånar
Sallad (jag använde endast ruccola)
Rödlök, strimlad
Kalamataoliver (vilka inte är med på bilden eftersom jag glömde dem och tog fram dem senare)

1. Koka pastan och låt den rinna av i ett durkslag. Skölj under rinnande kallt vatten.

2. Blanda pastan med resten av ingredienserna och ät med en god dressing eller blanda en vinäger och häll över salladen innan servering.



Inga kommentarer: