Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

torsdag 5 november 2015


Korvgryta med asiatisk touch

Här kommer recept på en korvgryta man slänger ihop på typ 20 minuter, med förberedelser och allt. Precis lagom tid att koka ris till! Perfekt vardagsmat en sån där dag när man har bråttom till olika aktiviteter. Måtten är på ett ungefär, man får smaka sig fram.

700 g korv (falukorv eller lunchkorv)
1 gul lök
1 burk kokosmjölk
½-1 dl sweet chilisås
2-4 msk Tomatpuré
Salt
Hackad persilja

1. Skär korven i lagom stora bitar/strimlor. Skala och hacka löken.

2. Bryn korv och lök i smör i en stekpanna.

3. Tillsätt kokosmjölk, chilisås och tomatpuré. Låt koka några minuter. Smaka ev av med mer chilisås och tomatpuré.

4. Tillsätt persilja och smaka av med salt.

Inga kommentarer: