Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

onsdag 5 februari 2014



Fläskpannkaka...helt enkelt!


Gott med lingonsylt men även härligt syrlig äppelmos till.
 
300 g tärnat bacon eller rimmat stekfläsk
6 dl vetemjöl
8 dl mjölk
1 tsk salt 
1 tsk bakpulver
1 msk socker
6 stora ägg
50 g smält smör

1. Värm ugnen till 200 grader. Klicka i smöret och föredela ut bacon/fläsk. In i ugnen!

2. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Häll i mjölken eftersom och vispa till slät smet.

3. Vispa samman äggen i en bunke och rör sen ner dem i smeten. 

4. Ta ut långpannan och häll i smeten. Rör om så smeten blandas med smör och bacon/fläsk.

 5. Grädda i  50 minuter - 1 timme. 


Inga kommentarer: