Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

tisdag 2 oktober 2018

 Fläskpannkaka i Crock Pot

Jag tror jag vinner tävlingen om högsta ugnspannkakan! Eller vad tror ni? Jag tog en rövare och provade att göra fläskpannkaka i min Crock-Pot. Använde ett helt vanligt recept. Det fungerade över mina förväntningar. Lite stabbig kanske, men väldigt god. Det här har jag minsann inte gjort för sista gången! 

6 dl vetemjöl
1 tsk salt
2 msk strösocker
1 tsk bakpulver
1 l mjölk 
6 ägg
450 g tärnat stekfläsk
50 g smör

1. Vispa samman mjöl, salt , socker, bakpulver och mjölk till en slät smet. Låt stå och svälla, gärna en timme. 

2. Kläd in "pottan" med bakplåtspapper. 

3. Vispa i äggen i smeten , ett i taget.

4. Stek fläsket i smör. Lägg ner ytterligare 50 g smör i stekpannan och låt det smälta.  Rör ner i smeten. 

5. Häll smeten i Crock-Poten och låt grädda på HÖG i 4 timmar. 



Inga kommentarer: