Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

söndag 28 oktober 2018

Kålpudding i Crock-Pot

På söndagar brukar jag passa på att laga mat i min Crock-Pot. Idag gjorde jag kålpudding. Jag använde mitt eget recept för kålpudding men bytte ut några ingredienser och la till några andra. Bilden då? Nä det blir ingen bild för jag glömde att ta en. 

½ kålhuvud, hackat
2 tsk salt
3 bananschalottenlökar, hackade
800 g köttfärs
2 dl okokt couscous
2 dl vatten
2 dl ljus sirap

2 dl grädde
1 tsk salt
2 krm vitpeppar
1 tsk Worcestershire sauce

1 köttbuljongtärning, smulad

1. Blanda ihop alla ingredienserna i Crock-Poten.

2. Tillaga på LÅG i 5 timmar.


Inga kommentarer: