Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

onsdag 3 februari 2016


Korvgryta med Ajvar relish och paprika

Här kommer ett alternativ till korvstroganoff. Jag använder Ajvar relish i en massa maträtter. Det passar bra till det mesta faktiskt, och till korv är det helt perfekt. Jag tycker att det är godast med ris till men pasta funkar också bra.

1 korvring
2 schalottenlökar
2 msk vetemjöl
2 dl Ajvar relish
3 dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
1 röd paprika
1 burk majs 
1 tsk paprikapulver
2 dl cremefraiche
Salt och vitpeppar

1. Skär korven i bitar. Skala och hacka löken.

2. Stek korv och lök i smör i en stekpanna. Strö över vetemjölet.

3. Rör ner vatten, Ajvar relish, paprikapulver och smula i buljongtärningen. Låt koka ihop i några minuter.

4. Tärna paprikan och lägg ner den och majsen i stekpannan. Rör om och smaka av med salt och peppar. Låt puttra några minuter.

6. Rör ner creme fraiche och låt grytan få ett uppkok.

 
 

 





 
 

 
 

Inga kommentarer: