Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

måndag 4 april 2016


Kycklinglasagne med ajvar relish

När jag planerar maten jag ska laga funderar jag ofta på vad jag har hemma eller vad jag skulle vilja att rätten innehåller. Nu hade jag ajvar relish hemma och tänkte att kyckling och ajvar relish borde passa bra tillsammans. Så jag googlade och hittade ett recept på kycklinglasagne med ajvar relish som verkade intressant. Jag modifierade det lite, lade till bacon bland annat, och voilà,  en jättegod kycklinglasagne! Det jag funderar på tills nästa gång  - för det blir absolut en nästa gång - är att använda annan pasta, kanske fusilli. Jag tror det blir ännu bättre.

700 g kycklinglårfilé
1 pkt bacon
½ tsk svartpeppar
1 tsk salt
350 g ajvar relish
4 dl grädde
70 g babyspenat
2 vitlöksklyftor
1 tsk mald spiskummin
Färska lasagneplattor
Ev. riven ost

1. Sätt ugnen på 225 grader

2. Strimla kycklingen och bacon. Bryn hastigt i olja i en stekpanna. Salta och peppra.

3. Blanda ihop ajvar relish, grädde, pressad vitlök och spiskummin.

4. Varva ajvar-röran med pastaplattor, kyckling och spenat i en lagom stor ugnsform. Avsluta med ett lager ajvar-röra. Toppa med ost om du vill.

5. Tillaga mitt i ugnen i ca 30 minuter.







Inga kommentarer: