Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

tisdag 17 september 2013



Tortellinipudding

Dags för en kylskåpsrensning. Jag hittade några grillkorvar, två paket bacon överbliven tortellini och en halv stor rödlök. Vad blir det? Jo en makaronipudding så klart...eller jag kan väl kalla det för tortellinipudding så jag skiljer den från mina andra recept på makaronipudding. Det blev en grymt god pudding! Jag tycker det är godast med lingonsylt till, men ketchup kanske också passar. Smaken är som baken :)

4 portioner tortellini med ostfyllning (eller annan pasta)
1 liten röd lök (eller ½ stor)
300-400 g protein typ bacon, fläsk, korv, skinka....
2 dl riven ost

Äggstanning
3 ägg
5 dl gräddmjölk (hälften-hälften)
1 tsk salt
1 krm svartpeppar

1. Sätt ugnen på 225 grader.

2. Koka pastan - om du inte har rester i kylen!

3. Skala och hacka löken. Stek tillsammans med det protein du valt.

4. Blanda ihop pasta, ost och det stekta i en smord ugnsform.

5. Rör ihop äggstanningen och häll i formen.

6. Täck med aluminiumfolie och grädda i ugnen tills äggstanningen stelnat, ca 40 minuter.

Inga kommentarer: