Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

lördag 13 oktober 2012


Restauranger i London

Nu var det ett tag sen jag gjorde något inlägg. Varför då kan man ju undra?! Jo jag har varit i London och då blir det ju ingen matlagning! Så här kommer istället några tips på restauranger.

Vi har varit på the Dorchester i Mayfair på Afternoon Tea. Det är väl inte det billigast man gör här i livet, men väl värt varenda slant. Lyxigt och väldigt, väldigt gott. Man får först fem olika finger sandwiches, så många man kan äta. Sen får man varma vanliga scones och russin scones och fem olika bakverk, så många man vill ha. Man kan äta tills man spricker!





Det finns ju hur många restauranger som helst i London, i alla prisklasser, och det är verkligen svårt att välja. Som turist kan det vara bra att veta om någon prisvärd restaurang för pengarna har en tendens att få vingar :)

Jag vill därför rekommendera the Slug and Lettuce som finns på flera ställen i London. Vi åt på den på Artillery Row i Westminster. På måndagar är det halva priset på redan överkomliga priser. Jag åt fish and chips och maken smothered chicken. Enkelt men gott! 



På the Slug and Lettuce kan man dessutom äta en väldigt god full english breakfast för 5,95 pund. Då får man te eller kaffe, två ägg (jag tog pocherade), vita bönor i tomatsås, stekt svamp, ugnsstekt tomat, bräckt skinka, toast och en supergod korv.



I Soho finns den mysiga Italienska restaurangen Cappuccetto på Moor Street. Maten är god och personalen är genomtrevlig och personlig. Personalen sjöng för vår kompis som fyllde år och vi fick en Limocello som avslut utan kostnad. De har ett specialerbjudande för 10,95 pund. Man får väja mellan två förrätter och tre varmrätter. Om ingen av varmrätterna faller en i smaken kan man istället välja fritt mellan alla pastarätter och pizza på menyn. Jag åt Caprese till förrätt och maken Bruschetta, till varmrätt blev det Agnolotti all Aragosta (hemmagjord tortellini fylld med hummer i en sås av körsbärstomater och kräftstjärtar). 







Och man kan ju inte vara i London utan att besöka en pub! Vi tog en paus från shoppandet på pubben the Glassblower på Glassblower Street nära Piccadilly. Vi tog en öl och delade två och två på en "Sharing plate". Vi valde City Sampler får 9,99 pund. Det var korv, potatisklyftor, lökringar, vitlök- och örtbröd, chili nachos, guacamole, cheddarost, salsa, sour creme och bbq sås. Egenligen skulle det vara med kycklingvingar, men de var slut så vi fick extra korv istället. En bricka räcker för två som lunch och för fler som snacks.



Inga kommentarer: