Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

torsdag 21 januari 2016


Pasta med salsiccia, bönor och bladspenat

Snabbmat till middag idag. Enkelt, snabbt och goda smaker tillsammans. Behöver inte vara märkvärdigare än så.

4 portioner pasta
600 g salsiccia
1 fpk blandade bönor (á 380 g)
100 g bladspenat
1 fpk krossade tomater (á 500 g)
Paprikapulver
Salt och svartpeppar

1. Sätt igång att koka vatten till pastan.

2. Skär korven i skivor. Skölj bönorna och låt dem rinna av. Skölj bladspenaten.

3.Stek korven i olja/smör. Lägg över i en kastrull.

4. Låt pastan koka enligt instruktioner på förpackningen. Se till att den har lite kärna kvar och inte blir överkokt.

5. Häll krossade tomater och bönor i kastrullen med korv. Låt puttra medan pastan kokar. Smaka av med kryddor.

6. Häll vattnet av pastan och vänd ner den i korv- och tomatsåsen. Häll över i en stor serveringsskål och blanda ner spenaten.  Servera med en gång.

Inga kommentarer: