Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

onsdag 7 augusti 2013

Mangosalsa


Här kommer recept på en lika superenkel som supergod salsa. Den passar ypperligt bra till grillat, såväl till fläskkött som lax eller kyckling. Visst kan man använda färsk mango, men varför slaska och böka när det finns tärnad fryst mango som är jättegod! Det här är verkligen en av mina absoluta favoriter!

1 pkt fryst mango
½ - 1 fpk körsbärs- eller cocktailtomater
½ rödlök
1 msk vitvinsvinäger
2-3 msk olivolja
Salt och vitpeppar

1. Låt mangon tina i ett durkslag. Den behöver inte bli helt genomtinad.

2. Skär tomaterna i fyra klyftor. Hacka löken.

3. Lägg tomater, mango och lök i en skål. Häll på vitvinsvinäger och olivolja. Krydda med lite peppar och salt. Vänd försiktigt om så allt blandas. Smaka om det behövs mer vinäger, olja eller kryddor. Låt stå svalt till servering. 


Inga kommentarer: