Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

onsdag 14 augusti 2013


Snabb köttfärssås

En köttfärssås som får puttra länge bli så himla god, men ibland har man inte tiden på sin sida och då är det bra att ha en genväg till hands. Så här kommer en genväg till en riktigt god köttfärssås som blir klar medan pastan kokar. Tillsätt mer kryddor efter behag. Receptet räcker till fyra personer och ett gäng matlådor.

800 g blandfärs
1 fpk knorr bolognese mix
1 fpk passerade tomater
½ dl chilisås
2-3 dl grädde
Salt och svartpeppar
En nypa socker

1. Sätt igång att koka spagetti.

2. Stek blandfärsen i smör i en stor stekpanna eller gryta. Rör i bolognese mix, passerade tomater, chilisås och en nypa socker. Låt koka ihop några minuter.

3. Rör i grädde och smaka av med salt och peppar. Låt småputtra tills pastan är klar.

Inga kommentarer: