Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

fredag 15 februari 2013


Pasta och pastasås med kyckling

Idag hade jag varken ork eller inspiration till middag så det blev något enkelt, pasta med Keldas pastasås. Det behöver man ju knappast något recept på, men jag hottade upp pastasåsen med kyckling, mango chutney och grädde...så här kommer ett recept ändå :)

4 kycklingfiléer
Salt
Svartpeppar
Kycklingkrydda
1 fpk Keldas pastasås - tomat & creme fraiche
½ - 1 dl mango chutney
1 dl grädde
Pasta

1. Sätt igång att koka vattnet till pastan.

2. Dela kycklingfiléerna i bitar och stek dem i omgångar i en stekpanna. Krydda med salt, peppar och kycklingkrydda. Lägg kycklingen åt sidan.

3. Häll i pastasås och grädde i stekpannan. Smaka av med mango chutney. Låt puttra på svag värme medan pastan kokar. 

4. När pastan nästan är klar häll i kycklingbitarna i såsen så är de lagom varma när pastan är klar.

Servera med en god sallad!


Inga kommentarer: