Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

tisdag 8 oktober 2013


Pasta med skinksås

Idag var en sån där dag när allt gick i expressfart. Jag var helt slut när jag kom hem och inte vidare sugen att laga mat. Så det blev pasta och en snabbt ihopslängd skinksås med färdigstrimlad skinka, paprika och dessertost. Och hörni, det blev jättegott! Hela familjen slukade det med god aptit.

Pasta för 4 personer
300 g strimlad rökt skinka
1 röd paprika
1 grön paprika
1 fpk creme bonjour dessertost, gräslök
2 dl grädde
1 dl mjölk
Paprikapulver
Peppar
1-2 tsk kalvfond

1. Sätt igång pastakoket

2. Fräs skinkan i smör i en stekpanna. 

3. Strimla paprikan och låt den fräsa med skinkan. Lägg inte i den för tidigt för det är gott med lite tuggmotstånd.

4. Häll i grädde och mjölk, låt puttra medan pastan kokar klart. Smaka av med kryddor och kalvfond.

5. Häll vattnet av pastan och blanda ihop pasta och skinksås i en stor skål.

Inga kommentarer: