Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

måndag 21 oktober 2013


Upphottad lasangette

Jag gjorde tacoköttfärs på 1 kilo köttfärs i fredags så det blev såklart en hel massa över. Efter en rejält stressig dag på jobbet är det skönt att ta en genväg till middagen. Jag använde tackoköttfärsen tillsammans med en förpackning lasangette (krismat, inte jättegott men bra att ha i skafferiet). Funkade ju hur bra som helst det! Gott med sallad och creme fraiche till.

1 fpk lasangette (+ 3 dl mjölk och 6 dl vatten)
500 g tacoköttfärs
1-2 tomater
1 schalottenlök
Riven ost

1. Sätt ugnen på 200 grader. Smöra en ugnsform.

2. Häll mjölk och vatten i en kastrull och vispa ner lasagette-mixen . Låt koka ihop till krämig sås.

3. Skala och hacka löken. Tärna tomaten. 

4. Lägg i pasta, köttfärs, tomat och lök i ugnsformen. Blanda om ordentligt. Häll på såsen och rör om lite så såsen fördelar sig i formen.

5. Tillaga i ugnen i 30 minuter. Ta ut och strö över riven ost. Ställ in i ugnen tills osten smält.


Inga kommentarer: