Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

onsdag 9 oktober 2013


Tortellini med pestosås och räkor

Jag skäms nästa att presentera det här som ett recept för det är ju inget recept i vanlig ordning. Färdig sås och färdig tortellini med fyllning! Såsen hade jag kunnat göra själv utan större arbetsinsats, men det är lite spännande att prova de färdiga såser som snart hotar att översvämma mataffärerna (verkar komma fler för varje vecka som går!). Min man tycker inte alls om räkor, så jag får passa på att äta det när han är bortrest. Jag valde kungsräkor som man till skillnad från jätteräkor kan äta med gott samvete. Resultatet då? Jo tack helt ok, och jag kan tänka mig att äta det igen. Men jag tycker fortfarande att egen sås slår färdig med hästlängder =)

1 fpk tortellini med ricotta och spenatfyllning (Barilla)
1 fpk pestosås för pasta (Abba) 
Rejält gäng med skalade räkor
Riven parmesanost

1. Koka pastan i saltat vatten. Häll av vattnet.

2. Rör ner såsen och låt allt bli varmt. Rör ner räkorna. 

3. Servera med lite riven parmesanost.


Inga kommentarer: