Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

söndag 21 april 2013


Äppel- & rödlöksalsa med grekisk yoghurt

Idag var det äntligen dags säsongens första grillning! Solen skiner och doften får det att vattnas i munnen. Tänk vad underbart det är att grilla! Vi grillade fläskkarré och åt rostade rotsaker och den här salsan till. Med de mått jag angett blir det en mild salsa. Vill ni ha mer fart kan ni ta mer sweet chilisås eller ta i lite sambal oelek. Den här salsan passar lika bra till fisk som kött som till kyckling...ja till grillat rätt och slätt!

1 dl grekisk yoghurt
2 gröna äpplen, syrliga
1 stor rödlök
2 msk sweet chilisås
1 msk tomatpuré


1. Skala och finhacka löken. Skala, kärna ur och tärna äpplena.

2. Blanda ihop alla ingredienser i en skål. Smaka av med mer sweet chilisås och tomatpuré om det behövs.


Inga kommentarer: