Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

lördag 4 maj 2013



Stekta kokosbananer 

Det här är en enkel med god efterrätt som man slänger ihop snabbt. Man kan rosta kokosflingorna först om man vill och ett alternativ till kokos är att använda kanel.

4 bananer
Smör
Sirap
Kokosflingor

Till servering
vaniljglass eller naturell yoghurt

1. Skala och dela bananerna i två delar som du sen halverar på längden. Stek dem hastigt i smör i en stekpanna .

2. Häll sirap över bananerna och strö över kokos. Låt puttra några minuter.

 



Inga kommentarer: