Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

fredag 9 mars 2012


Pasta al Teatro

Idag äter vi Pasta al teatro. Det här är ljuvligt gott! En favorit som jag kan äta om och om igen. Personligen tycker jag inte att det räcker till fyra personer, men man får helt enkelt prova sig fram. Jag tar Zetas Crema di Balsamico istället för balsamvinäger, det är supergott till! Jag brukar ha färsk tagliatelle till, men den här gången "fuskade" jag och använde torr pasta och det gick bra det med, men jag rekommenderar färsk.

8 skivor parmaskinka (fast det räcker inte, ta mer!)
½ kruka färsk basilika
Soltorkade tomater i olja, minsta burken
Riven parmesanost
Färsk pasta
3 dl vispgrädde
Muskotnöt, riven färsk eller malen (smaksak)

Blandsallad
Balsamvinäger
Olivolja

1. Reducera grädden tills halva mängden kvarstår och smaka av med muskotnöt.

2. Skär parmaskinka, basilika och soltorkade tomater i bitar och blanda med riven parmesanost.

3. Blanda salladen (ruccola passar väldigt bra till).

4. Koka pastan. Vänd ner den i grädden och häll upp på tallrikar. Strö skinkröran över pastan.

5. Stänk balsamvinäger och olja över salladen och servera den till pastan (fast det ÄR mycket godare med crema di balsamico, jag lovar!).

 Mums!!!


Inga kommentarer: