Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

onsdag 21 mars 2012

Pasta med chorizo och grillad paprika


Idag åt vi en enkel men väldigt god pasta efter ett recept från Markus Aujalay. Tar ca en kvart att göra, och det är ju praktiskt och bra på en vardag. Enligt receptet ska det vara rödvinsvinäger i men det hoppade jag över och ringlade istället över Zetas Crema di Balsamico vid serveringen, överlägset gott!

1 gul lök
2 vitlöksklyftor
400 g pasta (jag använde cappellini)
1 burk grillad paprika (200 g)
300 g chorizo
olivolja
1 kruka persilja
10 röda cocktailtomater
salt och svartpeppar
några droppar rödvinsvinäger

1. Koka pastan enligt anvisning på paketet.

2. Skala och skiva den gula löken och vitlöken. Fräs i oljan från paprikan några minuter.

3. Häll i paprika och låt puttra några minuter.

4. Skär korven i skivor och stek i lite olivolja i en stekpanna.

5. Dela tomaterna och hacka persiljan.

6. Blanda korv, paprikaröra och pasta. Vänd ner persilja och tomater.

7. Smaka av med salt, peppar och vinäger

Lättlagat och mycket, mycket gott!

Inga kommentarer: