Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

fredag 23 mars 2012


Kyckling- och getostburritos

På fredagar blir det rätt ofta tacos hemma hos oss, som hos så många andra. Ibland blir man ju lite trött på de gamla vanliga tacos man alltid äter och sugen att prova något nytt, och det gjorde vi idag med mycket gott resultat. Det här har vi inte gjort för sista gången!!

Enligt receptet ska man äta kycklingröran i tortillabröd toppad med mango, koriander och ruccola. Men jag gjorde det lite annorlunda. Jag blandade ner mangon och koriandern i kycklingröran, (ruccolan hoppade jag över). Rörde sen ner lite creme fraiche och rullade in röran i små tortillabröd som jag lade i en ugnsform. Strödde över riven ost och gratinerade det hela i ugnen ca 15 minuter i 200 grader. Serverade sallad, tomat, gurka, gucamole, salsa och nachos till.

Här är originalreceptet

500 g Kycklingfilé
1 st röd paprika
1 påse Fajita Spice Mix
2 msk honung
200 g getost (jag använde chèvre)
50 g  valnötter
1 pkt minitortilla (vi använde 2 pkt)
1 st färsk mango
3 msk färsk koriander
ruccolasallad


1 Strimla kyckling och paprika och stek i stekpanna tills kycklingen är genomstekt.

2. Tillsätt Fajita Spice Mix, sänk värmen och tillsätt honung, grovt hackade valnötter och smula ner getosten.

3. Servera kyckling och paprika i uppvärmda Mini Tortillas.

4. Toppa med tärnad mango, ruccola och grovt hackad koriander.

Fredagsmums =)

Inga kommentarer: