Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

fredag 20 april 2012


Vit chokladmousse med hallonsås

Väldigt enkel men väldigt god efterrätt, det kan ju aldrig vara fel =)

150 g vit choklad
1½ dl grädde
1½ dl kesella 10% (jag använde kesella med hallon, men det är säkert gott med vanilj oxå)
Frysta hallon
Eventuellt lite strösocker

1. Hacka chokladen och smält den i micron eller i vattenbad.

2. Vispa grädden, men inte för hårt.

3. Rör försiktigt ner grädden och kesellan i den smälta chokladen (rör man för mycket blir det grynigt).

4. Spritsa eller klicka ner moussen i små glas/skålar och låt dem stå svalt i minst 30 minuter.

5. Tina hallonen och mixa dem. Man kan tillsätta lite socker om man vill. Passera hallonen genom en sil så kärnorna försvinner.

6. Skeda hallonsåsen över moussen vid servering.

Inga kommentarer: