Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

söndag 3 mars 2013


Lat pastagryta


Idag var en sån där dag som bara kom och gick. Jag hade inte planerat någon middag och hittade på en gryta av det jag hade hemma. Kan ju säga att det räcker till betydligt fler än 4 personer.

Några steklökar
2 röda spetspaprikor
1 burk hela champinjoner
1 pkt grillkorv bacon & ost, scan
500 g krossade tomater
2 dl vatten
24 färdigstekta köttbullar
3 dl ärtor
Salt och svartpeppar
250 g fjärilspasta

1. Sätt igång pastakoket.

2. Skala och fräs löken i smör några minuter i en stekpanna. Lägg över i en stor gryta.

3. Skär paprikan i bitar och fräs i smör tillsammans med champinjonerna. Lägg över i grytan.

4. Skär korven i bitar och fräs den lätt i stekpannan. Lägg över i grytan.

5. Häll krossade tomater, vatten, köttbullar och ärtor i grytan. Rör om. Låt koka i några minuter.

6. Häll vattnet av pastan och rör ner den i grytan. Smaka av med salt och peppar.

Inga kommentarer: