Om mig

Mitt foto
Välkommen in i familjen Christiernins kök! Här lägger jag ut recept på maten jag lagar till min familj på fyra personer. Matlagning gör mig lycklig, men det är inget märkvärdigt, bara helt vanlig mat lagad med kärlek! Min syster Anneli är från 2018 en ständig gästskribent. Hon är inte bara duktig på att laga mat utan även skicklig på uppläggning och presentation (vilket inte jag är) Blogg är en galen mix utan röd tråd men kanske någon kan få inspiration när idéerna är slut.

lördag 2 mars 2013


Mango- & avokadosalsa 

Idag åt vi tacos till middag. Svenska tacos är ett kul fenomen, alla har sin egen variant av vad som ska vara med. Vad är ett "måste" i er familj? Den här salsan är i alla fall kanongod till kycklingtacos! Och varför stoppa där, den passar till grillat kött och till lax och säkert till mer. Prova den nästa gång ni äter tacos. I dare you ;)

1 mogen mango 
1 fpk cocktailtomater
2 avokado
1 gul peppar (ta mer om ni vill ha stark salsa så ta mer chili eller spansk peppar)
½ rödlök
2 msk olivolja
2 msk rödvinsvinäger
1 tsk salt
1 tsk socker

1. Skala och finhacka rödlök. Finhacka den gula pepparfrukten.


2. Skär mango, tomater och avokado i kuber.


3. Lägg allt i en skål och häll över olivolja och rödvinsvinäger. Rör om och smaka av med salt och socker. Ställ svalt till servering.

Inga kommentarer: